Znamená pro firmy AKCE a CENA všechno?

Obchodní rysy vyjednavače

Chcete se stát kvalitním a výkonným obchodníkem - vyjednavačem? Víme, čím se řídit!

Je jasné, že každý obchodník se musí vzdělávat. A to ne jenom na začátku, ale i průběžně - být stále lepší a lepší. S některými vlastnostmi se člověk musí narodit, jiné se musí naučit. Existuje základní vzorec obchodních dovedností, které vám pomohou stát se lepším prodejcem.

Dale Carnegie, skvělý obchodník doporučuje 6 věcí:

  1. zajímejte se o člověka, se kterým jednáte. A to upřímně a lidsky, bavte se s ním jako s kamarádem. Budujete tak důvěru a dlouhodobý vztah.
  2. Usmívejte se. Úsměv je pozitivní gesto, které vám otevře dveře k další koverzaci.
  3. Pamatujte si jména lidí, oslovujte je jmény. Bude mít pocit důvěry, známosti. Pamatujte si, co vám o sobě řekl.
  4. Buďte dobrými posluchači. Důležitý je váš klient, jeho spokojenost. A když mu budete naslouchat, dozvíte se mnohem víc o jeho potřebách
  5. Hovořte o věcech, které jsou známé pro klienta, o které se zajímá.
  6. Vzbuďte v klientovi pocit, že je důležitou osobou. A to ne neupřímně, uměle, ale přirozeně. Staňte se jeho poradcem, přítelem, kamarádem. Takový vztah vám přinese do budoucna spoustu práce, zakázek a otevřených dveří.

To by pro dnešek stačilo :).